fenomenul #selfie
“Fenomenul care a înnebunit lumea. Din câte ştim, este prima abordare la noi a fenomenului selfie.”
— Ziarul de duminică în Ziarul Financiar
Începeți să citiți și vi se pare că nu găsiți corespondent în realitate pentru cele scrise. Ce trebuie să faceți este să rezistați, cu orice preț, tentației de a închide cartea. Trageți aer în piept și luați-o de la început: iluminarea se apropie, promit!
Odată câștigată familiaritatea cu scriitura, veți trăi câte o revelație la fiecare trei paragrafe. Este uimitoare forța de cuprindere și sinteză a cărții: atât de multe lucruri pe care le știți, în fapt, dar care, până acum, nu au fost niciodată atât de pregnant (inter)conectate. Selfie, viralitate, față, de-materializare, mașinal, mască, fețe, virus, cyberspațiu și cybertimp, avatar, pandemie, flux, indexare, contagiune, zombi, somnambulism, Second Life, hipnoză, Selfiecity, informație, metadate, virtual, destrupare, net-art, hacker, trans- și post- umanism, (in)securitate, rețea, web 2.0, risc, contaminare, patogenie, replicare, auto-reproducere, infodemie, cybersociabilitate, intersubiectivitate… Toți acești termeni sunt invocați, analizați, puși în context.
▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲ ▲
Rareș Iordache • Autor • Doctor în filosofie • Brand & Digital Strategist | The hybrid mind behind the strategy |
#creativity #philosophy #hybridthinking #marketing #conceptualwork
Sunt autor, doctor în filosofie și activez în domeniul marketingului, cu o experiență de peste zece ani în media și IT. Am format și coordonat echipe, deși cel mai mult îmi place în zona de backstage, a creativității. Absolvent al Facultății de Istorie și Filosofie din cadrul Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj, mi-am obținut titlul de doctor în 2013, cu teza Viralitatea în virtual. Introducere în teoria viralului. Prima abordare a viralității în cultura noastră.
De-a lungul timpului, am publicat articole în reviste academice naționale și internaționale, am coordonat revista Irregular F și am fondat proiectul Filosofii Cotidiene la Frontală, o platformă de reflecție asupra modului în care filosofia se intersectează cu viața cotidiană.
Sunt autorul volumului #selfie. De la descoperirea la mascarea feței (2024), o lucrare care explorează dimensiunile filosofice și culturale ale fenomenului selfie.
În prezent, îmi desfășor activitatea în domeniul marketing în cadrul unei companii românești de top, unde îmbin rigoarea cercetării academice cu aplicarea practică a strategiilor de 360marketing, digital și brand.
În tot ceea ce fac, abordez cu aceeași energie un principiu personal: pasiunile nu se uită, se cultivă.
Acesta este newsletterul dedicat acestei cărți. Mulțumesc pentru citire și abonare.
între noi, selfie și #selfie, tu și #tu

